Lesaanbod theater Het lesaanbod theaterlessen bestaat uit een serie van 6 tot 10 lessen. We sluiten af met een voorstelling.
Beer in het bos: de dieren uit het bos vinden een beer die niet kan praten. Ze halen dokter Haas erbij, maar de heks wil hem afpakken (voor groep 1, 2 en 3).
Huppeldepup de zeurkous: elfje Huppeldepup kan alleen maar zeuren. Op een dag is de elfenkoningin het zat en tovert haar voor 100 jaar in slaap. Als Huppeldepup wakker wordt zijn het bos en de elfjes verdwenen (voor groep 3 en 4).
Ploemdier: de kabouters en elfjes vinden een groot en harig blauw beest in het bos. Het beest kan alleen maar ‘ploem’ zeggen. Wat moeten ze toch met hem? Misschien kan de tovenaar met zijn glazen bol uitkomst bieden (voor groep 4 en 5).
Spookverhaal: de spoken Olaf en Oscar zijn beiden verliefd op de koningin. Iedere nacht bezoeken ze haar stiekem als ze slaapt. Op een dag, als de zon opkomt, gaat het mis (voor groep 5, 6 en 7).
De prinses die niet kan lachen: de prinses heeft haar hele leven nog niet gelachen. De koning en de koningin doen er alles aan om hier verandering in te brengen. Ze schakelen het hele volk in (voor groep 7 en 8).
Sneeuwwitje en de rappende dwergen: sprookje van Sneeuwwitje in een modern jasje. De koning moet zelf zijn boodschappen doen, Sneeuwwitje probeert wanhopig de WhatsAppen vanuit het bos, ze komt Roodkapje tegen en de dwergen blijken coole rappers te zijn (door onszelf geschreven sprookje voor groep 7 en 8).
Paniekpaleis: De koning is bijna jarig, maar hij wil zijn verjaardag niet vieren met alle onderdanen. Hij wil gewoon zijn net als alle mensen in het land. Hij vlucht het paleis uit om als een gewoon mens te leven. Dat valt niet mee. Ondertussen is het paleis in rep en roer. Waar is de koning? (voor groep 5, 6, 7 en 8). Ook prima geschikt voor het thema Koningsdag.
De vloer op! improvisatietheaterlessen voor de bovenbouw. Vanuit het niets maken we met de eigen fantasie van de kinderen theaterscënes. Ze leren dat niks gek is en alles theater kan zijn. We gaan lekker los met stem, bewegen en emotie.
Voorleestheater: Iedere les begint met een voorleesverhaal. Hierna spelen we het verhaal na in een korte theatervoorstelling. En de kinderen mogen zich verkleden (voor groep 1 t/m 3). vvv